BAkommunikáció- és médiatudomány
Study location | Hungary, Pécs |
---|---|
Type | Bachelor, full degree studies |
Nominal duration | 6 semesters (180 ECTS) |
Study language | Hungarian |
Awards | BA |
Course code | Social Science |
Entry qualification | High school / secondary education (or higher) Magyar nyelvtudást igazoló dokumentum, motivációs levél, önéletrajz, útlevél másolata, orvosi igazolás The entry qualification documents are accepted in the following languages: English / Hungarian. In most cases you can request a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. Kérjük, a motivációs levelet és önéletrajzot magyarul küldjék el, az orvosi igazoláshoz a megadott formanyomtatványt használják. |
---|
Territory requirements | Applications are accepted from the following territories (based on citizenship): Angola, Cape Verde, Chad, Chile, Congo - Kinshasa, Costa Rica, India, Jordan, Mongolia, South Korea, Türkiye, Ukraine, Venezuela, Vietnam, Yemen. |
---|
Language requirements | Hungarian at least Hungarian B2 |
---|
Other requirements | A motivation letter must be added to your application. 3000-3500 karakterben, magyarul, indokolva a képzés választás okát, a képzés megkezdéséhez kapcsolódó személyes motivációt megfogalmazva. Felvételi módja: Skype/ Ms Teams interjú, szóbeli |
---|
More information |
---|
Overview
Rövid leírás
Olyan fiatalok jelentkezését várjuk, akik érdeklődnek a kortárs média működése, az ehhez kapcsolódó kulturális folyamatok, a populáris kultúra jelenségei, valamint a kommunikációs végzettséggel betölthető munkakörök (szerkesztő, újságíró, szóvivő, médiaügynökségi munkatárs stb.) iránt.
Képzés célja
olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik ismerik a kommunikáció különböző színtereinek működését, sajátosságait. Megszerzett tudásuk, képességeik birtokában alkalmasak különböző feladatkörök hatékony ellátására az írott és elektronikus médiában, és egyéb kommunikációs munkakörökben (mint például újságíró, mediátor, szóvivő, sajtóreferens, PR-munkatárs). A képzés a tanulmányok mesterképzésben történő folytatására is felkészít.
A kommunikáció és médiatudomány alapszakon tanszékünk olyan fiatalok jelentkezését várja, akik érdeklődnek a kortárs média működése, az ehhez kapcsolódó kulturális folyamatok, a populáris kultúra jelenségei, valamint a kommunikációs végzettséggel betölthető munkakörök (szerkesztő, újságíró, szóvivő, médiaügynökségi munkatárs stb.) iránt. A szemináriumok és előadások a legváltozatosabb témákat és kérdéseket járják körül: a közösségi média működésétől a popzene és a képregény történetén keresztül a televíziózásig bezárólag. Hallgatóink jártasságot szereznek a webes, videós és a multimédia tartalmak előállításában, a médiatervezési és szerkesztőségi feladatok végzésében. Kipróbálhatják magukat az egyetemi média fórumain (televíziózás, újságírás), részt vehetnek különféle egyetemi rendezvények és szervezeti egységek kommunikációval kapcsolatos feladatainak ellátásában. A Digitális újságírás és PR. és a Médiainformatika szakirányok lehetőséget biztosítanak számukra, hogy jobban megismerkedjenek az adott szakmai területek aktuális trendjeivel.
Programme structure
Főbb témakörök:
kommunikációs és társadalomtudományi alapismeretek 40-55 kredit [ember és társadalom, társadalmi kommunikáció, társadalomtudományi alapismeretek, szociálpszichológiai alapismeretek; alapozó gyakorlatok modul, kommunikációs szakmai kompetencia-fejlesztés (írásos és mediális gyakorlati kommunikációs ismeretek, kommunikációs kutatásmódszertani ismeretek)];
kommunikációs elméleti és gyakorlati stúdiumok 101-116 kredit (kommunikációs színterek, a kommunikáció elméletei és modelljei, kommunikációs intézmények működése és intézmények kommunikatív működése, a kommunikáció mediális aspektusai, kultúra és kommunikáció, vizuális kommunikáció, szakmai gyakorlati ismeretek).
A képző intézmény által ajánlott specializáció a szakterület műveléséhez alkalmas, a személyes képességeket fejlesztő, az egyéni érdeklődéshez kapcsolódóan sajátos kompetenciákat eredményező elméleti és gyakorlati ismeret. A választható ismeretek kreditértéke a kommunikációs elméleti és gyakorlati stúdiumokon belül 40-44 kredit.
Szakirányok, specializációk:
médiainformatika (a magyar nyelvű képzésben)
digitális újságírás és PR (a magyar és az angol nyevű képzésben is)
Career opportunities
Tipikus munkahelyek: az írott és elektronikus média intézményei, önkormányzatok, civil
szervezetek, költségvetési intézmények, vállalkozások
Tipikus beosztás: újságíró, kommunikációs referens, sajtómunkatárs, PR asszisztens, kiadói
munkatárs, kutató, sajtószóvivő, projektadminisztrátor, rendezvényszervező
A kommunikáció- és médiatudomány szakos diplomával sikeresen el lehet helyezkedni az
elektronikus média, az újságírás, a reklámszakma, a közönségkapcsolatok, a
rendezvényszervezés, valamint a kulturális innováció világához kapcsolódó legkülönfélébb
szakmák területén. Végzett hallgatóink sorában ismert televíziós személyiség, rádiós
szerkesztő, rock-zenész, DJ, producer, kurátor, újságíró, marketinges, kommunikációs
tanácsadó, zene- és filmkritikus, reklámgrafikus, közösségfejlesztő, kiadói szakember, újságíró,
fotográfus, egyetemi oktató egyaránt fellelhető.