MAkommunikáció- és médiatudomány
Study location | Hungary, Pécs |
---|---|
Type | Master, full degree studies |
Nominal duration | 4 semesters (120 ECTS) |
Study language | Hungarian |
Awards | MA |
Course code | Social Science |
Entry qualification | Bachelor diploma (or higher) Magyar nyelvtudást igazoló dokumentum, motivációs levél, önéletrajz, útlevél másolata, orvosi igazolás The entry qualification documents are accepted in the following languages: English / Hungarian. In most cases you can request a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. Kérjük, a motivációs levelet és önéletrajzot magyarul küldjék el, az orvosi igazoláshoz a megadott formanyomtatványt használják. |
---|
Territory requirements | Applications are accepted from the following territories (based on citizenship): Angola, Cape Verde, Chad, Chile, Congo - Kinshasa, Costa Rica, India, Jordan, Mongolia, South Korea, Türkiye, Ukraine, Venezuela, Vietnam, Yemen. |
---|
Language requirements | Hungarian at least Hungarian B2 |
---|
Other requirements | A motivation letter must be added to your application. 3000-3500 karakterben, magyarul, indokolva a képzés választás okát, a képzés megkezdéséhez kapcsolódó személyes motivációt megfogalmazva. Felvételi módja: Skype interjú, szóbeli |
---|
More information |
---|
Overview
Rövid leírás
A szakra nem csupán a kommunikáció és médiatudomány alapszakot elvégzők kerülhetnek be, mindazok jelentkezését várjuk, akik valamilyen más társadalom- vagy bölcsészettudományi BA-diplomával rendelkeznek.
Képzés célja
a munkaerőpiac kihívásaira jól reagáló kommunikációs és médiaszakemberek képzése, akik korszerű ismeretekkel és tudással rendelkeznek a társadalmat működtető alrendszerek kommunikációs és mediális meghatározottságára vonatkozóan. Ismerik és működtetni tudják a kommunikáció és média különböző intézményeit, illetve felkészültek ezen intézmények elemző értékelésére is, valamint kutatási programokba való bekapcsolódásra. Felkészültek tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására.
Bemeneti követelmények: kommunikáció és médiatudomány BA diploma, illetve más társadalom- vagy bölcsészettudományi BA diploma. Előzményként elfogadott szakok: Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: kommunikáció- és médiatudomány alapképzési szak, és ennek minor változata (50 kredites blokk), a szabad bölcsészet alapképzési szak kommunikáció és médiatudomány szakiránya valamint a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti főiskolai szintű kommunikáció alapképzési szak. Egyéb diplomák (elsősorban a bölcsészettudomány, a gazdaságtudományok, a jogi, az informatikai, a művészeti, a művészetközvetítési és a társadalomtudományi képzési területek alapképzési szakjain szerzettek) esetén a mesterképzésbe való felvétel feltétele legalább 30 kredit teljesítése a hálózati kommunikáció, a gazdálkodás és menedzsment, a HR, a kulturális antropológia, a kultúratudomány, a kommunikáció, a marketing, a médiaelmélet, a médiakultúra, a médiaműveltség, a munkapszichológia, az interkulturális alapismeretek, a művészet és művészetközvetítés, a nyelvtudomány, a nemzetközi kommunikáció, a speciális médiaismeretek, a szociológia, a szociálpszichológia és a PR területeiről. Felvételi eljárás módja: felvételi elbeszélgetés. A felvételi elbeszélgetés során összesen 100 pont szerezhető a felvételi vizsgapontok (max. 45) kétszerezésével és a többletpontok hozzáadásával. A szóbeli vizsgán szakmai beszélgetés zajlik az alapszakos diplomamunka témájáról, a jelölt korábbi szakmai munkájáról, a szakválasztás motivációjáról (maximum 45 pont) Továbbá – a vizsgaszabályzatban rögzített feltételek (PTE SZMSZ 7/b számú melléklete a mesterképzések, valamint a szakirányú továbbképzés felvételi eljárás rendje a Pécsi Tudományegyetemen 19.§-21.§) szerint megfogalmazottaknak megfelelően – többletpontok szerezhetőek a megszerzett nyelvvizsgák, illetve a tudományos diákköri tevékenység és előnyben részesítés alapján (maximum 10).
A nyelvi előkészítőt tartó intézmény záróvizsgáját az intézmény figyelembe veszi a felvételinél?
igen
Megjegyzés:
-
Programme structure
Főbb témakörök:
A mesterszak alapozó és törzsképzésének egyes elemei lehetőséget biztosítanak a kommunikáció- és médiakutatás szempontjából fontos területek áttekintésére (politikai kommunikáció, szervezeti kommunikáció, az internet és a multimédia társadalmi és kulturális hatásai). A specializáció előtti szakaszban a hallgatók képet kapnak a kommunikáció és a média kutatásának diszciplináris lehetőségeiről, illetve a kapcsolódó kutatás-módszertani eszközökről. A differenciált képzés során megjelennek a tanszékhez, illetve az egyes oktatókhoz kapcsolódó problémakörök és résztematikák.
A kommunikáció- és médiatudomány társadalomtudományi beágyazottsága [a kommunikáció és média társadalomtudományi vizsgálata, a kommunikáció és média interdiszciplináris megközelítése; a kommunikáció és média szabályozásának elméletei (például jogi, etikai, gazdasági, politikai, kulturális)] 15-20 kredit;
a kommunikáció- és médiakutatás szakmai ismeretei, problématerületei (a közvetlen emberi kommunikáció elméletei, a társadalmi kommunikáció elméletei, kultúra és kommunikáció, szervezeti és intézményi kommunikáció, kommunikációs kutatás-módszertani ismeretek, kommunikációs technológiák, szakmai gyakorlati ismeretek) 74-79 kredit.
A képző intézmény által ajánlott specializáció a szakterület műveléséhez alkalmas, a személyes képességeket fejlesztő, az egyéni érdeklődéshez kapcsolódóan sajátos kompetenciákat eredményező elméleti és gyakorlati ismeret. A választható ismeretek kreditértéke a kommunikáció- és médiakutatás szakmai ismeretei, problématerületei stúdiumokon belül 30-40 kredit.
Szakirányok, specializációk:
A szak médiatudomány szakiránnyal indul, amely a társadalmak jellegzetes médiarendszereivel, a mediális átalakulásokkal foglalkozik.
Career opportunities
A szakot végzettek középvezető feladatokra pályázhatnak a kommunikáció és média területén
működő vállalkozásokban, illetve állami (önkormányzatok, költségvetési intézmények) és civil
szervezetekben.
Tipikus beosztás: szerkesztő, tartalommenedzser, programtervező, kommunikációs elemző,
kutatásvezető, sajtószóvivő, projektvezető