Logo of University of Pécs

BAalkotóművészet és muzikológia (elektronikus zenei médiaasszisztens)

More information

art.pte.hu/ezmba 

Overview

Oklevélben szereplő képzettség neve:
Elektronikus zenei médiaasszisztens
Képzési jellemzők:
Az Elektronikus Zene és Médiaművészet BA képzés az elektronikus zeneszerzés, hangtervezés és kapcsolódó elektronikus művészetek (installáció, vizuális és újmédia-művészetek) alapjaiba vezeti be a hallgatót. Azoknak ajánljuk, akik elektronikus művészeti és kísérleti zenei formák területén alkotnak, érdeklődési területükhöz háttérismeretet, társművészeti tapasztalatokat és továbblépési lehetőségeket keresnek. A 3 éves (BA) alapképzés a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának kiválóan felszerelt stúdióiban, laborjaiban valamint a szomszédos művészeti képzések adta inspiratív környezetben kap helyet.


Főbb témakörök:
A képzés során az alábbi kurzusok témakörei vezetnek be a számítógépes zene és hangművészet egyes területeibe:

alapozó ismeretek: filozófia, esztétika, szerzői jog, művészettörténet, zenetörténet, akusztika, zeneelmélet;
általános szakmai ismeretek: hangszínszolfézs, pszichoakusztika, elektronikus zenei lejegyzés, előadói gyakorlat, kutatás;
szakmai ismeretek: elektronikus és számítógépes zeneszerzői technikák, számítógépes zenei realizáció (additív szintézis, konkrét zene, fm, live coding stb), stílusgyakorlatok (szalagos és analóg technikák, kortárs zenei formák stb.), sound design (foley, játékhang-tervezés, rádiós gyakorlat stb.), hangszintézis és -analízis.


Információk:

Az alapképzési szak megnevezése: Alkotóművészet és muzikulógia alapszak / Elektronikus zenei médiaművészet szakirány

Szakirányfelelősök: Dr. habil. Kovács Balázs (magyar nyelvű képzési formák), Bolcsó Bálint DLA (angol nyelvű képzés)

Oktatóink:

Bali János DLA habil. (zeneelmélet)
Baracskai Zlatko, PhD (hangszintézis Supercollider és Max4Live környezetben)
Bolcsó Bálint, DLA (zeneszerzés, zeneelmélet)
Borosi Gábor (stúdiógyakorlat, Live bevezető, workshop-ok)
Djindji Ergimen (audio-vizuális programozás)
Ferenci Erazmus (művészeti rádiózás)
Gocsál Ákos (fonetika)
Horváth Gábor (fotó)
Nikolaus Gerszewski (előadói gyakorlat)
Kolozsvári Lajos (game sound design)
Kovács Balázs, PhD, szakirányfelelős (zenei informatika és médiaművészetek, zeneesztétika, kutatás különösképp webaudio)
Kovács Szilvia (hangművészeti projektek)
Labus Máté (videóművészet)
Laborci Gergely (programozás)
Márton Péter (szintetizátor-építés)
Sőrés Zsolt (filmhang, improvizáció)
Vas Bence, DLA habil. (akusztika)
Weber Kristóf (számítógépes kottaszerkesztés)

Tiszteletbeli, már nem aktív oktatóink:
Danczi Csaba László, PhD (pszichoakusztika)
Simongáti-Farquhar András (hang-akusztika, matematika)
Szigetvári Andrea DLA
Vidovszky László, prof. emeritus


Infrastruktúra:

2x stúdió, Genelec monitorokkal (2.1 / 5.1 és sztereó rendszerek)
1x multimédia labor, Apple hardverekkel és Genelec monitorokkal
1x műhely
1x rádióstúdió
1x flexibilis szemináriumi helyiség
analóg és moduláris szintetizátorok, egyéb hangkeltő- és feldolgozó eszközök


A szakirányon készült szakdolgozatok: (a lista nem teljes)

A hangszín érzékelése és fejlesztése (Pap Ferenc, 2013)
A lehetetlen zene – Conlon Nancarrow és öröksége (Kiss Rajmund, 2014)
A Mesterséges Intelligencia kifejlődése, jelentősége és használata az elektronikus zenében (Mozsdényi Péter, 2017)
A mechanikusan vezérelt hangszerek története (Molnár-Megyeri Róbert, 2013)
A tér felhasználhatóságának sokszínűsége a zenei kompozíciókban (Sabján Zoltán, 2015)
A zene és a vizualitás fúziója (Szabó Lajos Sebestyén, 2014)
Akuzmatikus zene – A konkrét zenétől a hangmint alapú zeneiparig (Molnár Tamás, 2017)
Az OSC alapjai és művészeti felhasználásának lehetőségei (Kolozsvári Lajos, 2015)
Generatív zene (Lázár Gábor, 2013)
Gesztusvezérelt és taktilis hangszerek (Mikolai Martin, 2013)
Grafikus notációk az elektronikus zene tükrében (Papp Viktorina, 2013)
Hanghatás – Frekvenciák hatása fizikai testekre (Ciocan Flaviu, 2013)
Hangszer és elektronika együttműködésének lehetőségei a kortárs komponált és improvizált zenében (Bencsik Gábor, 2017)
Idő és audio-vizualitás Bill Viola műveinek tükrében (Labus Máté, 2014)
Mechanikus elektronika mint hangforrás a XXI. század művészetében (Krasz Ádám, 2015)
Statikusság a zenében (Kiss Barnabás, 2015)
Valós idejű események zenei jelekké alakítása (Ollári Szabolcs, 2014)
Vokalitás az elektroakusztikus zenében (Bartha Márk, 2013)

A szakirányon készült szakdolgozatok:
A hangszín érzékelése és fejlesztése (Pap Ferenc, 2013)
A lehetetlen zene – Conlon Nancarrow és öröksége (Kiss Rajmund, 2014)
A Mesterséges Intelligencia kifejlődése, jelentősége és használata az elektronikus zenében (Mozsdényi Péter, 2017)
A mechanikusan vezérelt hangszerek története (Molnár-Megyeri Róbert, 2013)
A tér felhasználhatóságának sokszínűsége a zenei kompozíciókban (Sabján Zoltán, 2015)
A zene és a vizualitás fúziója (Szabó Lajos Sebestyén, 2014)
Akuzmatikus zene – A konkrét zenétől a hangmint alapú zeneiparig (Molnár Tamás, 2017)
Az OSC alapjai és művészeti felhasználásának lehetőségei (Kolozsvári Lajos, 2015)
Generatív zene (Lázár Gábor, 2013)
Gesztusvezérelt és taktilis hangszerek (Mikolai Martin, 2013)
Grafikus notációk az elektronikus zene tükrében (Papp Viktorina, 2013)
Hanghatás – Frekvenciák hatása fizikai testekre (Ciocan Flaviu, 2013)
Hangszer és elektronika együttműködésének lehetőségei a kortárs komponált és improvizált zenében (Bencsik Gábor, 2017)
Idő és audio-vizualitás Bill Viola műveinek tükrében (Labus Máté, 2014)
Mechanikus elektronika mint hangforrás a XXI. század művészetében (Krasz Ádám, 2015)
Statikusság a zenében (Kiss Barnabás, 2015)
Valós idejű események zenei jelekké alakítása (Ollári Szabolcs, 2014)
Vokalitás az elektroakusztikus zenében (Bartha Márk, 2013)


A szakhoz kapcsolódó művészeti projektek:

PhotoSynth: önellátó elektronikus művészeti szimpózium, 2018. június
143fok: hallgatók által szervezett koncertsorozat
Periszkóp Rádió: egy művészeti és rétegzenei internetes médium
Elektronikai bütykölde: periodikusan jelentkező műhelyfoglalkozás kisiskolásoknak
Médiaművészeti alkotótelepek: 2008-2013. között rendezett alkotótelepek különböző városokban. Azóta a Hangfarm projekt keretében folytatjuk ezt a sorozatot.
Kreatív zenei és médiaművészeti műhely: négy részből álló műhelysorozat kortárs elektronikus zenei tárgykörben
Hangfarm kiállítóhely és alkotótelep
Makker makerspace
Khaos ex Machina modulok
EzmBA 10 retrospektív válogatáslemez


Jelenlegi és végzett hallgatóink weboldalai: (a lista gyűjtés-bővítés alatt)

Bartha Márk: barthamark.com/
Camara Issiaga: soundcloud.com/luvtoshima/, soundcloud.com/hisnamesiaga
Irsik Bence: www.behance.net/irsikbence
Kelemen Márton: soundcloud.com/m-rton-kelemen/
Krasz Ádám: www.kraszadam.hu/
Labus Máté: labus.hu/
Lázár Gábor: gaborlazar.com/
Lőrinczi Áron: soundcloud.com/obwigszyh
Mikolai Martin: soundcloud.com/s_olbricht
Molnár Tamás: soundcloud.com/normaltamas
Nagy Roland: faustomercier.bandcamp.com/
Ollári Szabolcs: soundcloud.com/untitled-ninetynine


További információk:

ezmba a facebook-on: www.facebook.com/ezmba
soundcloud csatorna: soundcloud.com/ezmba-pte
143fok a facebook-on: www.facebook.com/143fok


Válogatás hallgatóink munkáiból:

A képzés indításának tizedik évfordulójára 2020-ban megjelent az EzmBA 10 címet viselő válogatáslemez, ami széles merítést mutat a nálunk tanuló és végzett hallgatók jelenlegi és egykori munkájából.
A képzés tanterve:
felveteli.pte.hu/sites/felveteli.pte.hu/files/tantervek/elektr_ba-tantervi_halo-2019-jav_0.pdf

Not available for applying at the moment

Application deadlines apply to citizens of: United States

Not available for applying at the moment

Application deadlines apply to citizens of: United States